Tudta, hogy a termékoldalak a legfontosabbak közé tartoznak egy e-kereskedelmi oldalon? Ha eddig nem fordított rájuk figyelmet, próbálja ki ezeket a tippeket, hogyan készítsen funkcionális leírásokat, amelyek segítenek az eladások növelésében.
Ki ne szeretné, ha minél többen vennék meg a termékét? De a buktató akkor jön, amikor túl széles ügyfélkört próbálunk elérni. Előfordulhat, hogy a végén senkit sem érünk el. Minden ügyféltípusnak más és más igényei vannak, és mást vár el a terméktől. Ezért jó stratégia, ha még az írás előtt azonosítjuk a szokásos ügyfelünket, és az egész szöveget rájuk szabjuk - a tartalomtól a hangnemig.
Tipp: Képzelje el, hogy élőben beszélget egy ügyféllel egy üzletben vagy egy kávé mellett.
Mi a hasznom belőle? A látogatónak a termékleírás elolvasása után egyértelmű választ kell kapnia erre a kérdésre. Az egyszerű leírás helyett magyarázza el, hogy mire szolgálnak a termék konkrét jellemzői és funkciói, és hogyan könnyítik meg a vásárló életét.
Ne féljen vizuálisan kiemelni a termék néhány kulcsfontosságú előnyét a leírásban, hogy ne férjenek bele. Például felsorolhatja őket rögtön az elején felsorolásszerűen, kiemelheti őket a szövegben, vagy mindegyiknek szentelhet egy-egy mini bekezdést.
Bár jó, ha elsősorban a termék előnyeire összpontosítasz, ügyelj arra, hogy a leírásban minden fontos információt, például a méreteket, specifikációkat, anyagot stb. is megadj. Ezeket a végén add hozzá, de mindenképpen legyen helyük a termékoldalon.
Képzelje el, hogy szeretne vásárolni egy szekrényt az interneten néhány ezer koronáért, de a leírásból nem derül ki, hogy miből készült, vagy hiányzik egy fontos dimenzió. Ki az közülünk, aki időt pazarolna arra, hogy kapcsolatba lépjen az eladóval, amikor ezeket az információkat néhány kattintással arrébb - egy konkurens webáruházban - is megtalálhatja.
Ha van bizonyítékod arra, hogy bebizonyítsd a vásárlónak, mennyire jó és népszerű a terméked, akkor rajta! Rögtön a termékoldalon felsorolhatod ügyfeleid pozitív tapasztalatait a termékkel kapcsolatban, vagy megemlíthetsz egy híres személyt, aki használja a terméket. Megoszthatja egy tanulmány vagy terméktesztelés eredményeit is.
Ha a fentiek közül egyik sem áll rendelkezésére, akkor rögzíthet egy őszinte véleményt a termékről saját maga. Csak arra vigyázz, hogy ne csak dicsérd - említsd meg a hiányosságokat (pl. a kézi gyártás miatti magasabb árat vagy a kiegészítők megvásárlásának szükségességét).
A termékleírásoknál a vizuális elemek ugyanolyan fontosak, ha nem fontosabbak, mint a szöveg. Az oldalnak mindenekelőtt áttekinthetőnek kell lennie, hogy a látogató azonnal megtalálja a szükséges információt. Ezért strukturálja megfelelően a szöveget, és tartsa tömörnek, hogy a leírás ne váljon inkább cikké. Ha pedig mégis több helyre van szüksége, például egy drágább vagy kevésbé ismert termék jellemzőinek ismertetéséhez, használjon alcímeket a szöveg elkülönítésére.
Ezután egészítse ki a szöveges leírást (jó minőségű) termékképekkel és esetleg egyéb tartalommal - videókkal, ikonokkal, infografikákkal...
Példa:
Döntse el maga, melyik oldal tűnik Önnek világosabbnak és barátságosabbnak?
Mérje és ellenőrizze az Ön által létrehozott termékleírások teljesítményét. Fontos mutató a konverziós ráta, amely azt mutatja meg, hogy a termékoldal látogatói közül hányan váltak vásárlóvá.
Az A/B teszteléssel egy termékoldal több változatát is összehasonlíthatja, hogy megtudja, melyik működik a legjobban a vásárlók számára.
(c) 2020 - 2023 Page Builder s.r.o., All rights reserved. Hosted by VasHosting.cz ❤️. Version API: 2.0.0