A leggyakoribb hibák a termékleírások megírásakor: te is elköveted őket?

25.04.2023
« Zpět na výpis článků

A leggyakoribb hibák a termékleírások megírásakor: te is elköveted őket?

A jó termékleírások jelentősen növelhetik eladásait. Ne becsülje alá őket, és kerülje el ezeket a gyakori hibákat.

A leggyakoribb hibák a termékleírások megírásakor: te is elköveted őket?

1. Duplikált címkék

Kerülje a szállítótól vagy a konkurens webáruházaktól származó szövegek másolását. Különböztesse meg magát a versenytársaktól, és készítsen eredeti címkét a termékéhez. Adjon a vásárlónak minél több információt, és győzze meg arról, hogy Ön ismeri a területet! Eredeti hangvételű kommunikációval is megkülönböztetheti magát a többi webáruháztól.

2. Nem egyértelmű címkék

Ha a leírás nem egyértelmű és nehezen olvasható, az elriasztja a látogatót. Ezt pedig nem akarod, különösen akkor nem, ha vetted a fáradságot a szöveg megírásával, és tele van hasznos információkkal a vásárló számára. 

Kerülje tehát a hosszú bekezdéseket, és tegyen egy próbát:

  • használjon alcímeket,
  • emelje ki a fontos információkat és a termékjellemzőket félkövér betűvel,
  • használjon felsoroláspontokat, például az előnyök felsorolásához,
  • adjon hozzá termékfotókat vagy videókat.

3. A leírások szerkezetének be nem tartása

Miután finomhangolta a termékoldal szerkezetét, használja azt ideális esetben minden hasonló termék esetében. Ha minden egyes termékleírás eltérő szerkezetű, az zavaró lehet a vásárló számára - például több termék jellemzőinek összehasonlításakor. Ha viszont egységes sablont követ, akkor a webáruház látogatója számára azonnal egyértelmű lesz, hogy hol találja az információkat. 

4. Hiányzó előnyök és versenyelőnyök

Hogyan emelkedik ki webáruháza a versenytársak közül? Miért érdemes a vásárlónak Öntől vásárolnia? Melyek a termék fő előnyei? Ezek az információk nem hiányozhatnak a termékoldalról. Éppen ellenkezőleg, világosan láthatónak kell lenniük! Emelje ki őket felsorolásszerűen vagy grafikusan, szemet gyönyörködtető ikonokkal.

5. Nyelvtani és stilisztikai hibák

Első pillantásra meglehetősen ártatlan "vétség", amely megfoszthatja Önt a hitelességtől a vásárló szemében. Legyen óvatos a szöveggel, és utólagosan ellenőrizzen mindent alaposan. Ha úgy érzi, hogy a szövegírás nem az erőssége, bízzon meg egy korrektort vagy szövegírót - ezzel sok időt takaríthat meg.